Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Wyceny oddziałów Przewozów Regionalnych na razie nie będzie

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
04-04-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Wyceny oddziałów Przewozów Regionalnych na razie nie będzie
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plCo dalej z Przewozami Regionalnymi?
Na razie nie będzie sprzedaży zorganizowanych części Przewozów Regionalnych. Do dyskusji na ten temat z samorządami przewoźnik wróci zapewne po okresie restrukturyzacji, czyli najwcześniej w 2018 roku.

Wcześniej chęć przejęcia zajmujących się przewozami części PR wyraziło województwo łódzkie (obecnie się z tych planów wycofało) i małopolskie, gdzie marszałek Marek Sowa otwarcie wystąpił do przewoźnika o wykonanie wyceny regionalnego oddziału, wskazując na jego zdaniem korzystny przykład Kolei Mazowieckich, które w dużej części powstały na majątku PKP Przewozy Regionalne. Nieoficjalnie mówi się, że w przyszłości przejęciem oddziału PR może być zainteresowany także Dolny Śląsk. Na razie jednak samorządowcy z Wrocławia zapewnili temu oddziałowi 3-letnią umowę.

– Z Małopolską jesteśmy po rozmowach, w wyniku których negocjujemy projekt porozumienia, opisującego zasady działania w tym województwem. Zakładamy, że będzie to w następnych latach działało tak, aby pasażerowie i pracownicy nie odczuli żadnych wstrząsów – mówił jeszcze niedawno Tomasz Pasikowski, były już prezes PR (zastąpił go na początku marca Krzysztof Mamiński).

Wiadomo, że w 2016 roku rozpoczęło się wynajmowanie zasobów pracowniczych PR do Kolei Małopolskich, co powoduje, w związku ze wzrostem pracy przewozowej KM, że pracownicy PR wciąż mają zatrudnienie. Założenie jest takie, by w 2018 roku móc spokojnie rozważyć możliwość sprzedaży oddziału w Krakowie. Będzie się to jednak działo po przeprowadzonej restrukturyzacji, sytuacja Przewozów Regionalnych powinna już być inna.

Mimo oczekiwanej wyceny, małopolski oddział PR otrzyma prawdopodobnie (przynajmniej tak deklarował marszałek Sowa) kontrakt wieloletni na wykonywanie przewozów. Mimo wcześniejszej deklaracji dotyczącej 5-letniej umowy, w sytuacji planowanej za 2-3 lata wyceny, będzie to raczej umowa krótsza. Obecnie, podobnie jak w województwie zachodniopomorskim i łódzkim, przewozy wykonywane są tu na podstawie umowy jednorocznej (taki kontrakt działa też na Dolnym Śląsku, jednak tam pewne jest już jego wydłużenie).
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5